Služba Ptejte se knihovny, díky níž lze od roku 2002 získat odpověď na téměř jakoukoli otázku, je nově dostupná také jako mobilní aplikace pro iPhone, iPad a iPod touch. Jakékoli dotazy tak bude možné s knihovníky, kteří se specializují právě na vyhledávání informací,
konzultovat opravdu kdykoli. Virtuální kooperační referenční služba českých knihoven Ptejte se knihovny je určena nejširší veřejnosti a umožňuje uživatelům klást prostřednictvím formuláře, e-mailu či chatu stručné faktografické dotazy i otázky na doporučení vhodné literatury.
Odpovědi knihovníci čerpají z knihovních katalogů, odborných databází a tematicky zaměřených knih. Tazatel spolu s konkrétní informací získá také stručný seznam literatury a internetových zdrojů pro podrobnější studium. Poprvé mohli zájemci využít službu v roce 2002, o dva roky později již fungovala na vlastní internetové stránce s doménou www.ptejteseknihovny.cz. Do služby koordinované Národní knihovnou ČR je aktivně zapojeno celkem 77 krajských, městských i specializovaných knihoven z celé republiky, nejnověji se řady knihoven poskytujících tuto službu rozšířily v rámci celostátní akce Březen – měsíc čtenářů 2013.